czwartek, 25 września 2014

Druty - Begonia Swirl

Kolejny projekt realizowany wg wzoru z nieśmiertelnego ravelry.com. Tym razem rzecz o wiele, wiele większa. Begonia Swirl, robi się uroczo, miło, wzór wspaniały w swojej prostocie i efektowny w każdym calu.

Wykonana z tej samej włóczki co poprzednio, czyli Loren Wool Simli Tiftik, w urzekającym kolorze ecru ze złotą nitką, 71% akryl, 24% wełna, 5% metalik. Poszły na nią 3 motki, ok. 130 g włóczki, około 630 metrów nici.

Tutaj chciałabym bardzo podziękować DHF za pomoc w poszukiwaniu informacji o blokowaniu akrylu - ano można, można! Dziękuję za pomoc!

Kilka dni się nad tą chustą męczyłam, a w pewnym momencie, kiedy ilość oczek na drucie sięgnęła ponad 880 sztuk - a ja robiłam na drutach 80 cm, myślałam, że się popłaczę - taki ścisk, że oczka niemal mi spadały. Na szczęście dwa rzędy później się trochę przerzedziło i poszło z górki. Tym samym dorosłam do kupienia drutów o tym samym rozmiarze, ale na stanowczo dłuższej żyłce.

Begonia w początkowej fazie wygląda ciekawie,
chociaż dopóki robota nie zejdzie z drutów
nie widać jej prawdziwej struktury.


blokowanie :)

i po blokowaniu :)
Po ściągnięciu z drutu wymiary są rewelacyjne -
420 cm długości po zewnętrznej krawędzi
i 43 cm szerokości w najszerszym miejscu.
 Na ramionach można ją udrapować dwukrotnie <3
Wczoraj ściągnęłam to cudo z drutów, dzisiaj blokowałam. Wysłałam dwa zdjęcia znajomej, która sobie tę chustę zamówiła - a dokładniej, zamówiła chustę, ale nie wiedziała, jaką zrobię. Okazało się, że chusta jak najbardziej przypadła jej do gustu i już w sobotę ją dostanie w swoje ręce :)

Standardowo, wzór z języka angielskiego został przełożony na bardziej zrozumiały, czyli polski, jest już dostępny i jeżeli ktoś potrzebuje - pisać :)

2 komentarze:

  1. Ta chusta jest śliczna i chciałam zapytać o polskie tłumaczenie - czy mogłabyś przysłać mi jakieś namiary na mail modesty3@o2.pl:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten wzór i kilka innych będę rozpisywać w języku polskim po świętach. Mam nadzieję, że nie pokrzyżowałam Pani żadnych planów względem tego projektu ;)
      Jak tylko uda mi się go przepisać z angielskiego na polski (niestety, nie ma on grafiki, więc jest z tłumaczeniem dość sporo pracy) wyślę Pani e-mail.

      Pozdrawiam!

      Usuń