czwartek, 18 lipca 2013

Moje szycie - Jak wszyć troczki do poszewki na poduszkę

Kocham troczki :) mogłabym mieć je w każdej poduszce, uwielbiam!

W poduszce uszytej na LAS wszywałam troczki, generalnie robi się to ładnie, prosto i przyjemnie. Poniżej kilka zdjęć, jak taka poszewka wygląda i jak wyglądają wszyte troczki:

tu mamy poszewkę na poduszce

w trakcie wszywania troczków:
na prawej stronie poszewki układamy troczki,
przykrywamy odszyciem/listwą i przyszywamy

po włożeniu poduszki do poszewki



tutaj widać, gdzie jest wszyta listwa





Tym samy sposobem szyłam dzisiaj poszewkę na poduszkę - poszewkę pościelową, bo poduszka ma wymiar 40cm x 70cm.

Zdjęcia koszmarne, bo szyłam z jakiegoś starego płóciennego prześcieradła, gdzie obie strony (lewa i prawa) wyglądały niemal identycznie, więc znaczyłam je czerwonym mydełkiem.


Przygotowanie troczków:





na koniec całość trzeba przeprasować!
Przyszywamy troczki:

Układamy sobie:
-materiał prawą stroną do góry
-troczki (jak na zdjęciu) muszą sięgać w głąb poszewki, otwarty brzeg troczka styka się z brzegiem materiału
-przykrywamy obszyciem, lewą stroną do góry, prawą stroną do środka

Przyszpilamy i przeszywamy:



rozkładamy

rozprasowujemy

tutaj widać, że obszycie zostało przyszyte na górze i na dole;
dół wcześniej zaprasowałam;
wystarczy raz zaprasować, przyszpilić, przeszyć i gotowe :)

Przygotowanie listwy: 

na lewej stronie do góry zaprasowujemy dwa razy i przeszywamy



tak jest ładnie :)

Powtarzamy wcześniejsze czynności z przyszywaniem troczków:
- bierzemy drugi kawałek materiału, prawą stroną do góry,
- kładziemy troczki, otwartą stroną do brzegu tkaniny, troczki sięgają wgłąb materiału
- kładziemy panel, lewą stroną do góry, prawą do dołu
- przyszpilamy, przeszywamy, rozprasowujemy -
                                                                        - gotowe :)

`




Składamy główny panel poszewki do przeszycia

lewa strona
prawa strona

ja panel niestety przeszyłam na górze i nie mogłam go wywinąć,
ale generalnie trzeba panel zawinąć pod spód obu warstw poszewki 
Poszłam nieco na skróty, nie zawijałam panelu pod spód, tylko ułożyłam do równo na wierzchu:





przyszywamy, obrębiamy zygzakiem, gotowe



ja zrobiłam za krótki panel,
więc nie przykrywa poduszki jak należy




Teraz tak zerknęłam, że na zdjęciach nie zawsze wszystko widać, więc jakby było coś niejasne, to pisać - na dniach powymieniam te foty na jakieś czytelniejsze.

1 komentarz: