niedziela, 26 maja 2013

Moje kwiaty - Zaspana azalia

Azalie indyjskie należą do tych roślin, które kwitną w czasie okresu jesienno-zimowego, podobnie jak grudniki czy kalanchoe. W 2012 roku dostałam na urodziny w kwietniu właśnie azalię indyjską, piękną, niestety kwitnącą, która zrzuciła kwiaty, liście i niemal uschła, bo nie miałam czasu jej podlewać, więc wody dostawała tyle o ile.
Na jesień nieco odbiła, pokryła się nieco liśćmi i zakwitła pięknie, obficie, choć szkoda, że bezwonnie.







Maleństwo się podniosło w listopadzie i całą zimę pięknie kwitło, żeby w okolicach marca znów zrzucić sporo liści, na szczęście już nie w takiej ilości jak zeszła zima.

Jakie więc było moje zdziwienie, kiedy dziś podczas porządków okazało się, że azalia znów wypuściła pąki. Oto dowód:



Mam nadzieję, że przesunięcie kwitnienia jej nie zaszkodzi, mam też nadzieję, że syn nie ściągnie jej ZNÓW z parapetu i nie rozniesie po całym łóżku...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz